אירועים פיננסיים במהלך החיים – מדוע כדאי להתכונן אליהם? - תומר זוסמן - תכנון פיננסי

אירועים פיננסיים במהלך החיים – מדוע כדאי להתכונן אליהם?

"אם אתה מסוגל לחלום, אתה מסוגל גם לבצע" וולט דיסני
"הון אינו אלא פריו של עמל, ומעולם לא יכול היה להתקיים אם לא התקיים לפניו העמל" אברהם לינקולן

אז מה הם אירועים פיננסיים ולמה כדאי להערך אליהם?
נתחיל בהבנת חשיבות הכסף בחיינו לחיינו כאמצעי ולא מטרה.
בכל תחום, מי שמתכנן ובונה תכניות  בשילוב משמעת עצמית, מסירות לעשייה ואמונה להצלחה, יגיע ליעדיו בסיכויים גבוהים יותר ממי שמתעורר מחר בבוקר ולא יודע מה יעשה בעוד יומיים.
סיפורי ההצלחה של הגדולים ביותר: מייקל ג'ורדן , ליונל מסי , ביל גייטס , בזוס , אילון מאסק בין אם בספורט ו/או בעולם העסקים או בכל תחום בחיים – בעלי מאפיינים זהים החל מתכנון סדר יום, אמונה, השקעה והתמדה. כל הדמויות המצליחות הללו- עסקו בתכנון ההצלחה, ובביצוע התכנון כדי להיות הטוב ביותר.
בניית תשתית ולהצלחה בחיים עוברת באחד האמצעים החשובים – הכסף שלנו, Money, שיכול להגשים עבורך את המטרות והחלמות שרקמנו במהלך החיים.

מה קורה לערך הכסף?
בעולם פיננסי וכלכלי בו ערך המטבע עולה עם השנים, מדד המחירים לצרכן עולה, האינפלציה גודלת בממוצע בין 1.2%-2% בשנה, ערך הכסף אינו הערך שלפני שנה ולפני שנתיים ולפני עשור וכן הלאה…
כלומר אם רוצים לרכוש רכב שעולה היום 100,000 ₪ ולשם כך חוסכים כל חודש 5000 ₪ לא אומר שבעוד שנה ו8 חודשים נוכל לרכוש את הרכב . כלומר צפי עליית ערך הרכוש / נכס / קרקע גודל עם השנים.
דוגמא נוספת, אם הקרקע ביישוב ברמת הגולן שווה היום 500,000 חצי דונה עם היתר, לפני עשור הייתה שווה 180,000 ובעוד 10 שנים , יכולה להגיע למיליון. הכל עניין של היצע וביקוש.
ניתן לשים לב שערך המטבע , נכסים ומוצרי צריכה עולה עם השנים בכל תחום משלמים יותר מלפני עשור ובעוד עשר שנים כנראה נשלם הרבה יותר . למה? הטכנולוגיה מתפתחת, התעשייה גדלה ומתפתחת, מינ' עבודת כפיים ויותר ויותר עבודה דיגיטלית, יעלות תעשייתית ובתחום השירות, מינ' פעולות מקסימות תוצאה, ההכנסות גדלות, הפרנסה לעובדים צומחת, הבעלים נהנים מרווחים ודיבדנדים, ההכנסות יוצרות צריכה והשקעות (ביקוש ומסחר ), העלויות צומחות …

כך שמי שנשאר מאחור ו/או לא זז ונשאר במקום –  לא יגיע רחוק ו/או יצליח לשנות את חייו ויגיע למימוש חלומותיו ומטרותיו.

כן יקיריי, גם כסף שלא עושה כסף זה כסף "שהפסיד" ו"מופסד".

 

אם לא נתכנן את האירועים הפיננסים במהלך חיינו, לא רק שלא יהיה לנו את הכסף, גם נשלם הרבה יותר. עכשיו תחשבו ששמתם כל יום אלף ₪ בחיסכון הנותן תשואה של 4% עם דמי ניהול של 0.8% בשנה למשך 10 שנים…
הייתם מקבלים  141,000במקום 120,000. כלומר 20,000  ₪ יותר. אחרי מס רווח הון, ישאר לכם  15,000 ש"ח.  
מה אפשר לעשות ב15,000 ₪ אתם שואלים ?
טיסה משפחתית לדובאי, שנת לימודים לאחד הילדים, טיול לילד/ה לפני צבא, שכר דירה חצי שנתי לאחד הילדים, משחק בליגת האלופות.

השורה התחתונה- למה להערך לאירועים פינסיים?

עכשיו תחשבו שיש לכם 10 תכניות, מטרות חיים, חלומות שנראים בלתי ניתנים למימוש, והייתם שמים כל חודש בצד (או ההורים שלכם) 1000 ₪ בשנה – עד גיל 30, היה לכם 603,000 ₪ (!!)
כן, רק 1000 ₪ בשנה ובמסלול כללי פשוט.
הון עצמי לדירה, חתונה, לימודים באקדמיה, טיסה מסביב לעולם…. ועכשיו תחשבו אם הייתם מפקידים את ה 300,000 בגיל 21 עד גיל 45 וממשיכים הפקדות של 1000 ₪ בחודש
הידעתם שהייתם נכנסים לעשירון המיליון הראשון?? כן 1.1 מיליון ₪.
כאשר אנו מתכננים אירועים פיננסים במהלך חיינו, ומתכוננים אליהם, יש מסגרת, המטרות ברות השגה ולא רק! גם בזמן קצר יותר, האפשרויות מגוונות יותר, הביטחון וההישגיות בחיים מתחזקת, מקבלים החלטות נכונות יותר בחיים ולא על ידי לחץ וגורמים משפיעים חיצוניים וסביבתיים, מסלולי החיים הופכים להיות חיוביים ואופטימיים יותר. יש לך פנאי לעסוק במה שחשוב לך באמת ועושה לך טוב עם המשפחה והקרובים שלך עם עבר משביע רצון של הגשמה והישגיות ועתיד מחייך ומקרין אור לחייך.

בעזרת תכנון מוקדם מגיעים ליעדים בזמן קצר יותר וביעילות רבה יותר וגם כשקורים בדרך אירועים בלתי צפויים ניתן להתמודד עימם על ידי תכניות וכלים פיננסים אשר התכוננו מראש על מנת להמשיך במסלול הנכון והבטוח למימוש ציפיותינו ומטרות חיינו שלנו ושל משפחתנו.



רוצים לתכנן את העתיד הפיננסי של המשפחה שלכם?
הכל מתחיל בפגישת היכרות קטנה,



x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

cfp