כיצד להתנהל נכון ביום של אחרי הפנסיה? - תומר זוסמן - תכנון פיננסי

כיצד להתנהל נכון ביום של אחרי הפנסיה?

כאשר אנו חושבים על מה יהיה אחרי הפנסיה, יש חשש, פחדים צצים , אי וודאות ..

השאלה היא ראשית מתי אתה יוצא לפרישה שלך ובה מצב בריאותך וכושרך ?

מרלין מונרו פעם אמרה כי "..החיוך הוא המייק אפ הטובים ביותר של החיים …", זה לא הגיל זה אופיו, אושרו והתנהגותו של האדם. הגוף בסופו של דבר מפרש את התייחסות חיינו לעצמנו והערכתו שלו כלפינו ובשבילנו. כלומר אם תהיה בעל מחשבות חיוביות וגוף בריא, לא רק שתראה טוב כנראה, שגם גופך ויכולתו הפיזי יהיו טובים, קו המחשבה יהיה צלול והחיוך מיליון דולר.

לא מעט מחקרים הוכיחו כי מי שאינו מאושר בחייו, כלומר מגיע להגשים את חלומותיו, מטרותיו ומרוצה משגרת חייו, הסביבה שלו והתועלת שמביא עבור עצמו ועבור העולם בהגשמה מלאה, הסיכוי כי יצליח ו/או יסכן את בריאותו, גבוהה יותר מאדם שאושרו דרך חייו ו/או הגיעה לנחלתו.

לכן ההתנהלות בפרישה מאוד חשובה לפנסיונר. במיוחד בישראל של 2021

ישנם כמה סוגים שונים של פורשים:

יש את הפורש הממוצע : ביישן, בפחדים, לא מעוניין ללמוד וכך גם ביטחונו הולך ופחות מול סביבתו וכלפי עצמו, מחפש את אזור הנוחות כי "עבדתי 40 שנה ומספיק … " מספיק למה ובשביל מי? כל פעולה בחייו טקס ולא לוקח את החיים בקלילות, מסתכל על ההיסטוריה וצף במחשבות במקום על היום ליהנות מהנכדים ולעתיד לאן טס מחר …

יש את הפורש המאושר: שמעוניין ללמוד וכל חייו הבין כי החיים הינם האוניברסיטה של החיים ולומדים כל יום מחדש, לא מכיר במגבלותיו, לא מתבייש בגופו, מכיר באורך ודרך החיים בשלמות יתרה, אין לו רגע דל, ממשיך בעשייה ובעבודה לשגרת יום, שומר על כושר ועושה ספורט .

כל זאת גם אם בעל פנסיה והכנסה של 15-20 אלף ₪ יותר / פחות ,נשוי / לא . אין קשר בסופו של יום למספרים , כסף זהו אמצעי להגשים את המטרה . ובמיוחד ככל שגיל העמידה הולך ועולה כך ערך הכסף בהשפעה על חיינו הולכת ופוחתת ויש חשיבות רבה לקו המחשבה הבריאה והחיובי שלנו שבסופו של יום ישפיע על גופנו ויניע אותנו לפעולה.

עכשיו תשאלו את עצמכם, איזה סוג של פורש תרצו להיות?

 

הגיל השלישי- זה הזמן לקצור את הפירות

הגיל השלישי הוא שלב משמעותי ומהותי בחיינו, חשוב שקודם כל תעריכו את העשייה ואת גילכם כי זהו פרק מיוחד ומעצים בחיים. הילדים לא יעזבו וההיפך הוא הנכון, הם רק יעריכו ויהיו גאים בכם. הנכדים לא יפסיקו לספר על סופר סבתא וסבא שיש להם והגיל לא מעניין.

הטיפוח בגיל השלישי חשוב וההקשבה והחיבור אל הגוף מהותי ליהנות ולהעריך את החיים כאילו אנו בני 20-30 כי כך צריכים להרגיש החיים הם מתנה.

הכסף וניהולו חשוב בחיינו בחלוקה המוקדמת, בגידור הירושה לעניין המעבר הבין דורי, לניהול שיחות אינטימיות ולא להמתין לרגע האחרון בחיים המשפחתיים הפיננסים, מינ' מחשבות מקסימום חופש פעילותי ומחשבתי.

בסופו של יום הגיל השלישי זמן נהדר להינות ולקצור את הפירות של עמלכם הקשה, להבטיח לדור הבא את עתידם הביטחוני והכלכלי במקביל למסירת הערכים והנורמות כפי שהייתם רוצים שיוקנו לדור ההמשך, בין אם שכל נכד יסיים תואר ואיפה, לכל ילד תהיה דירה וביטחון כלכלי, לשמור על בעלות החב', המוניטין ופעילותה, לשמר את נכסי המשפחה … וההמשך? לשבת בבריכה, עם יד אחת כוס יין וביד שנייה מקל ולנצח על המקהלה המשפחתית בהנאה צרופה מכל רגע באור ובחיוך .

תחשוב צעיר תהיה צעיר, מחשבה יוצרת מציאות גם בגיל השלישי. אם בגיל הינקות אנו שטותניקים עם דימיון פרוע, בגיל השלישי נוכל לחזור אל ילדותנו בלי שאף אחד ישפוט אותנו ולעשות מה שאנו רוצים איך שאנו רוצים בלי שיגידו לנו מה נותן ומה לא במיוחד אם כל אחד קיבל את הסוכריה וחבילת השוקולד שלו ….

  • אל פאצ'ינו פעם אמר : "הבעיה איתי היא, כנראה, איך שאני מביע את עצמי, אתה צריך להיות איתי 50 שנה לפני שתוכל להבין מה אני מדבר."
  • בטי פרידן,"ההתבגרות אינה אובדן הנעורים , אלא שלב חדש בחיים של הזדמנויות וחוזק נפשי "



אם החלטתם לחגוג ולקצור את הפירות – תכנון פיננסי של הפרישה הוא הכרחי
לשיחת היכרות עם יועץ מומחה לפרישה,



x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

cfp